Wednesday, July 27, 2011

TANGAN TUA


tangan tua itu...


Tangan tua itu besarkan aku
Mencari nikmat hidup untuk aku
Tangan tua itu kasar
Memerah tenaga siang dan malam tak kira hujan panas
Uratnya bagai akar sena yang menjalar besar
Kerana kudrat empat kerat itulah yang dikerah berhari-hari
Asalkan nikmatnya tersalur luhur ke diri ini

Tangan tua berpesan
Tiada segunung emas mampu aku berikan
Cuma kata-kata azimat yang mampu aku taburkan
Kebun ilmu perlu dicari untuk pedoman
Sebagai bekalan dimasa hadapan


Langkahku ke kebun ilmu penuh harapan
Tangan tua menjadi ingatan
Akan aku hasilkan benih subur dalam kebun ilmuku
Hanya untuk tatapan tangan tua itu

Tangan tua tiada daya
Simpatiku berganda-ganda
Tugasku sudah bermula
menyumbang bakti disisinya
Namum begitu
Sumbangan itu sudah cukup besar baginya

wahai tangan tua 
Sudah tibanya masa
Untuk aku membanting tulang menjagamu
Seperti mana kau menjagaku dulu.....


nurkilan by:
lovely laviosa
1:48AM

No comments: